Magnez

UWAGA! Dokonując rejestracji każdy produkt prezentowany w tym serwisie możesz kupić ze zniżką w cenie producenta.

Korzyści stosowania magnezu:

–         pomaga w zwalczaniu depresji

–         zapobiega chorobom serca

–         pomaga w utrzymaniu zdrowych zębów

–         działa uspakajająco

–         zapobiega stwardnieniu tętnic

–         łagodzi bóle

Zapotrzebowanie dzienne na magnez:

–         osoby dorosłe  (mężczyźni)  – 350 mg

–         osoby dorosłe –(kobiety) – 300 mg

–         kobiety w ciąży i karmiące – 450 mg

–         dzieci w wieku 1 – 3 lat – 100- 150 mg

–         dzieci od 7 do 9 lat – 200 – 250 mg

–         dzieci od 10 15 lat – 300 – 450 mg

Niedobór magnezu może powodować: stany niepokoju, zdenerwowania, lęku, zniecierpliwienia, a także bezsenność, zmęczenie, bóle głowy. Przykrych objawów jest znacznie więcej.  Można zaliczyć do nich z całym powodzeniem jeszcze m.in. drgania powiek, wypadanie włosów, łamanie się paznokci, wrażliwość na zmiany pogody, bóle zębów, nagłe zawroty głowy. Długotrwały niedobór magnezu w okresie wzrostu może prowadzić do zahamowania wzrostu. Niedobór magnezu może prowadzić do zaburzeń rytmu serca, napadów szybkiego bicia i kołatania serca. Młodzież, u której występują niedobory magnezu ma kłopoty z nauką, trudności koncentracji uwagi, trudność zapamiętywania. Koszmarne sny. Uczucie porannego zmęczenia jeszcze większego niż przed położeniem się do snu – to objawy niedoboru magnezu. Magnez znajduje się w algach Poprhyra Yozoenzis tzw. NORI,  Laminaria Digitata, Alaria Marginata, Palmaria Palmate, Ulva Lactuca, Ascophyllum Nodosum.

Czy wiesz, że…
nadmierne spożycie alkoholu prowadzi do zwiększonego „wypierania” magnezu z układu nerwowego.

Drżenie rąk i niepokój to właśnie objawy nasilającego się niedoboru magnezu u osób pijących alkohol. Picie dużych ilości kawy powoduje ujawnienie się niedoboru magnezu w układzie nerwowym i wszystkie związane z tym dolegliwości.

Przedawkowanie magnezu nie jest możliwe, gdyż jego nadmiar wydalany jest z organizmu.